måndag 14 april 2008

Den förlorade bloggerskan är tillbaka

Börjar ni undra om jag gett upp det här med bloggandet? No way! Det är jätteroligt (Tack, Mia L, som inspirerade mig). Jag har bara varit upptagen med annat i en vecka; allt från jobb till födelsedagsfiranden till besök från Svedala.

I gryningen har jag en deadline, men sen ska jag allt plita ner fortsättningen på min lilla reseberättelse. Jag måste ju bli klar med den innan vi åker iväg på nästa utflykt i maj. Då ska vi bland annat på grottäventyr med en grottforskare. Det ni :-) Det blir till att både krypa, klättra med rep och simma i 10 C vatten (!) över en underjordisk flod. Kul men kallt ;-) Vi tänker absolut hyra våtdräkter. Jag avskyr att simma - tråååkigt! - men älskar grottor, och enligt guiden ska vi bara simma en liten bit.

Nej, nu måste jag jobba, men är snart tillbaka. Avslutar med två fina foton på mina älsklingar; sonen Miguel - som sen bilden togs i höstas fått filmarbetar-muskler - och hunden Raffe.



2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

När jag ser bilden på Miguel blir jag lite *suck*ig. Såhär, nämligen: när jag blev gravid ville jag till varje pris ha en son och absolut inte en dotter. Jag visste ju hur jobbigt det är att vara dotter till en mor och såg i andanom hur mysigt det skulle vara att ha en grabb som rätt snart skulle bli lång och stor och lugn och klappa om sin gamla mamma och vara allmänt trygg.

Nu blev det inte så. En dotter fick vi, och när vi skaffade tvåan ville jag absolut _ha_ en tjej till (vilket vi ju fick). Inga långa stiliga söner för mig alltså (nu är korken istoppad serru!). Jag får sätta mitt hopp till att döttrarna skaffar mig svärsöner som kan axla den bördan... :-)

Kul att se hur ni ser ut i alla fall!

Conny sa...

Hola!!

Llegué aqui por el blog de Elena. Me encantó leerte. Oye, eres mexicana o sueca?

Bueno espero seguir visitandote pues me fascinó como escribes. Soy tambien una mex que vive en Suecia.

Un beso.